You are here

Companii aeriene

Ghidul companiilor aeriene

Ghidul companiilor aeriene

Daca doriti sa aflati informatii despre o anumita companie aeriana sau un aeroport din Romania, Europa sau din lume, sunteti la locul potrivit. Globi va ofera informatii despre toate companiile aeriene cunoscute, cu detalii despre adresa, numere de telefon, politica bagajelor sau aeroporturile pe care zboara acestea. Alegerea companiei aeriene se face, in primul rand, in functie de pretul biletelor de avion. Dar, ne place sa consideram ce implica un zbor cu avionul, ce conditii avem la bord, daca avem bagajele incluse sau escale.

Ghidul companiilor aeriene oferit de Globi cuprinde si o serie de articole utile, cu menirea de a va edifica asupra anumitor termeni din aviatie sau sfaturi pentru calatoria cu avionul.

De ce trebuie sa stim toate aceste detalii despre companiile aeriene? Este simplu! Pentru ca zborul nostru sa fie unul fara probleme, pentru a stii cum sa alegem si ce sa alegem, atunci cand dorim o calatorie rapida, ieftina si in conditii de zbor decente.

Companii aeriene low-cost

Ne aflam cu adevarat in era zborurilor low-cost. Daca majoritatea dintre noi dorim sau trebuie sa calatorim cu avionul undeva in Europa, vom merge prima data la Blueair, Wizzair sau Ryanair, apoi vom verifica si alte conditii si tarife pentru companiile denumite generic "de linie", pentru ca pretul este ceea ce conteaza, confortul si alte facilitati la bord venind pe locul doi.

Istoria companiilor aeriene low-cost incepe undeva in Statele Unite ale Americii, in anii '70, cand compania aeriana Southwest, decide sa elimine din tariful biletelor de avion anumite servicii traditionale, precum mancarea la bord, bagajele de cala chiar si procedeul de check-in. Povestea continua si in Europa, imediat dupa 1990, structura low-cost fiind importanta de catre Ryanair, Easyjet samd. In ciuda destinatiilor diferite pe care fiecare companie aeriana low-cost le pune la dispozitia pasagerilor, singurul lucru in comun pe care aceste companii aeriene il impartasesc este faptul ca nu trebuie sa platesti decat strictul necesar, orice altceva peste pretul locului in sine, taxandu-se. Bagajele, mancarea la bord, rezervarea unui anumit loc din avion inainte de zbor si procedura de check-in la aeroport sunt toate vazute ca si servicii extra. Chiar daca filozofia low-cost este aceeasi, nu va ganditi ca preturile pentru aceste extra-servicii sunt asemanatoare intre companiile aeriene, ci dimpotriva, pot varia cu sume destul de mari.

Mancarea: Costul mesei la bord difera mult de la o companie aeriana la alta. Pentru a simplifica lucrurile, cea mai simpla modalitate de a lua masa la bordul unui low-cost este sa va pregatiti din timp, de acasa, cateva sandwichuri. Nu acelasi lucru se poate spune despre bauturi, acestea fiind acceptate doar daca le cumparam la bord, in marea majoritatea a cazurilor.

Bagaje: Aceasta problema poate fi evitata! Marea majoritatea a companiilor aeriene low-cost percep taxe semnificative pentru bagajele de cala. Diferenta de pret dintre companiile aeriene low-cost poate fi semnificativa, dar, in general, pretul unui bagaj de cala este in jurul a 15 - 35 de euro pe sensul de calatorie. Pentru a evita costurile in plus, incercati sa impachetati doar strictul necesar si luati totul in bagajul de mana. Exista companii aeriene low-cost care nu au restrictii la greutatea bagajului de mana, atata vreme cat nu acesta nu depaseste dimensiunile standard si nu contin decat lucruri permise.

Imbarcarea cu prioritate: Acest serviciu este unul dintre cele mai putin populare in lumea zborurilor low-cost. Nu apelati la imbarcarea cu prioritate sau "speedy boarding", decat daca doriti neaparat sa fiti primii care se imbarca. Serviciile de gen costa intre 5 si 10 euro pentru marea majoritatea a companiilor aeriene low-cost. Daca aveti de gand sa calatoriti cu minori sub varsta de 5 ani, nu apelati la aceste servicii pentru ca, in oricare dintre cazuri, veti beneficia de o imbarcare mai rapida decat ceilalti pasageri, imediat dupa imbarcarea celor care deja beneficiaza de prioritate.

Check-in la aeroport: Foarte putine companii aeriene mai vand bilete de hartie. Asadar, biletele achizitionate, indiferent daca zburam cu o companie aeriana de linie sau una low-cost, sunt in format electronic, ele fiind cumparate de catre dumneavoastra sau agentul turistic direct din sistemele de rezervari online. Companiile aeriene low-cost nu au optiunea de check-in la aeroport in pretul biletului de avion. Procedura de check-in se face online, pe site-ul companiei aeriene de unde s-a achizitionat biletul de avion sau de catre agentul turistic, in sistemul propriu de rezervari. Procedura de check-in la aeroport implica personal mai numeros de imbarcare, implicit costuri mai mari de zbor. Amintiti-va sa va faceti online check-in inainte de zbor, pentru a nu scoate bani din buzunar la aerport.

Nota: Aceste informatii erau exacte in momentul redactarii articolului. Echipa noastra actualizeaza periodic aceste detalii. Pot interveni, insa, modificari care nu depind de vointa Globi.ro. Contactati agentul de turism prin care v-ati rezervat excursia pentru a va confirma datele actualizate. Daca considerati ca aceste date sunt eronate, puteti sa ne contactati folosind pagina de Contact a ghidului nostru turistic.