You are here

Royal Caribbean

Royal Caribbean

La sfarsitul anilor 1960, un grup de proprietari norvegieni de nave a decis sa se aventureze pe piata americana in continua dezvoltare a croazierelor. Au fondat compania Royal Caribbean Cruise Line, cunoscuta acum sub numele de Royal Caribbean International. Astazi, aceasta linie de croaziere este a doua cea mai mare din lume si este bine-cunoscuta pentru inovatiile sale permanente si creativitatea remarcabila.

Odata cu lansarea vaporului "Song of Norway", Royal Caribbean International s-a straduit sa faca din experienta la bord o aventura amuzanta, interesanta, simpla si de neuitat. Pana in 1972, compania mai avea 2 vapoare, "Nordic Prince" si "Sun Viking" iar 10 ani mai tarziu au construit "Song of America", un vapor mult mai mare, care devine model pentru toate navele de croaziera din acele vremuri. Prima lovitura importanta in industria croazierelor au dat-o in 1988, cand au prezentat "Sovereign of the Seas", primul mega-vapor al istoriei. Nava de 70.000 de tone a facut multa valva nu doar prin dimensiunile sale, ci si prin facilitatile si dotarile interioare. "Sovereign of the Seas" a fost prima nava de croaziera care a introdus un foaier la bord, o zona de receptie dotata cu lifturi si chiar un pian pentru spectacole muzicale. Prin urmare, iubitorii de croaziere primesc pentru prima data conditii de cinci stele, cu o spectaculoasa vedere la ocean. Lansarea acestui mega-vapor a fost urmata in curand de alte doua vapoare "surori" si mai mari, Monarch of the Seas si Majesty of the Seas.

Inceputul anilor 1990 provocarea cea mai mare a fost reprezentata de construirea unor vapoare care sa navigheze si in afara Marii Caraibilor. Chiar daca Royal Caribbean deja trimisese cateva din vapoarele lor mai mici sau mai vechi pentru a opera croaziere in Alaska sau Europa, se simtea nevoia proiectarii unei nave construite special pentru a naviga in alte parti ale lumii. Odata cu introducerea Legend of the Seas in 1995, lucrurile se schimba. Noul vapor, o minunata realizare a tehnologiei, duce Royal Caribbean la un nou nivel. A fost cea mai luxoasa nava din lume. Chiar daca era ceva mai mica decat vapoarele din clasa Sovereign, cabinele erau mai mari si oferea o mai larga varietate de activitati la bord. Legend of the Seas este primul vapor de croaziera care dispune de un teren de golf si introduce, de asemenea, caracteristica standard de acum a vapoarelor RC, zona piscinei (pool area).

Din nou, dupa lansarea Legend of the Seas, compania introduce inca cinci vapoare surori: Splendour of the Seas, Grandeur of the Seas, Enchantment of the Seas, Rhapsody of the Seas si Vision of the Seas. Aceste vapoare spulbera competitia si ofera pasagerilor luxul Solarium (complex de relaxare), piscine, cazinouri si restaurante tematice. In acest timp, Royal Caribbean renunta la cele patru vapoare initiale si le inlocuiesc cu aceste noi mega-vapoare, pentru a naviga in intreaga lume.

Multumiti acum de serviciile oferite in toata lumea, cei de la Royal Caribbean isi reindreapta privirea si interesele spre Marea Caraibilor, principala piata de desfacere. Si-au propus sa construiasca un vapor care va schimba industria croazierelor si, urmand un proiect pe care-l denumesc "Project Eagle", incep munca la cel mai mare mega-vapor al noului secol. In 1999, acest nava uluitoare, numita Voyager of the Seas, ia cu asalt marile. A fost cea mai inovativa nava a anilor respectivi, iar pasagerii s-au simtit, pentru prima data, mai degraba intr-un resort turistic pe uscat, decat intr-un vapor pe mare. Voyager of the Seas include un patinoar, un perete de alpinism si o promenada interioara fabuloasa. Bineinteles, Royal Caribbean va continua cu lansarea a altor patur vapoare surori, care va marca directia in care se va indrepta proiectarea vaselor din croaziera incepand cu acel moment: Navigator of the Seas, Mariner of the Seas, Explorer of the Seas si Adventure of the Seas.

Clasa Voyager, Royal Caribbean

In acelasi timp, Royal Caribbean construieste si clasa Radiance, care debuteaza la inceputul anilor 2000. Vapoarele din aceasta clasa sunt putin mai mari si ofera mai multe camere cu balcoane, mai multe optiuni pentru a lua masa si, una peste alta, mai mult lux. Aceste vapoare sunt: Radiance of the Seas, Brilliance of the Seas, Jewel of the Seas si Serenade of the Seas. Cu toate aceste noi vapoare navigand in toate colturile lumii, a sosit timpul pentru renovarea si modernizarea celor vechi. Astfel, compania cheltuieste milioane de dolari pe renovarea Monarch of the Seas, Empress of the Seas, Enchantment of the Seas si Majesty of the Seas. Cu toate aceste restaurari, Empress si Sovereign nu reusesc sa atinga nivelul dorit si sunt transferate in 2008 unui subsidiar spaniol, firma Pullmantur.

Noile vapoare ale Royal Caribbean sunt, cu timpul, mai mari si mai mari. Aceste vase de croaziera din clasa Freedom apar in 2006, incepand cu Freedom of the Seas. Este mai mare decat vapoarele din clasa Voyager si include noi activitati la bord, precum parcul acvatic sau surfingul. Alte vase din aceiasi serie sunt Liberty of the Seas si Independence of the Seas. La vremea la care Freedom a fost lansata, vasul a fost, la randul lui, cel mai mare vapor de croaziera din lume.

In termeni de dimensiuni si de inovatii, Royal Caribbean nu s-a oprit aici. Privind spre viitor, reusesc sa construiasca doua vapoare mai mari cu 40% decat predecesoarele din clasa Freedom. Aceste doua vapoare fac parte dintr-un proiect amplu sustinut de Royal Caribbean si numit "Project Genesis" si pot sustine peste 5400 de pasageri. Cele doua vapoare sunt Oasis of the Seas si Allure of the Seas. Primul dintre ele a fost lansat in 2009 iar cel de-al doilea, cu 5 centimetri mai lung decat primul, este lansat la apa in decembrie 2010.

Fotocredit: tomsaint.