Cea mai mare companie de croaziere a Europei, Costa Crociere, a avut problemele ei. Costa Concordia a fost serios avariată într-un accident de-a lungul coastei Italiei pe 13 ianuarie 2012. Vaporul nu va mai fi reperat pentru a se întoarce pe mare. La un an și jumătate de la scufundarea parțială din preajma insulei Giglio, după 19 ore de operațiuni istovitoare, Costa Concordia a fost ridicată la poziție orizontală și va fi dezmembrată pentru a fi valorificată în acest mod, în timp ce compania lucrează la restabilirea propriei reputații.
Situația s-a complicat în martie 2012, la două luni după scufundarea Concordiei, un incendiu la motorul Costa Allegra, a determinat debarcarea tuturor pasagerilor în insulele Seychelles, Oceanul Indian. Nici acest vapor nu a putut fi recuperat, fiind trimis pentru dezmembrare într-un port turcesc.
Renumită pentru croazierele sale în stil italian, Costa Cruises atrage încă, prin stilul său flamboiant, milioane de vizitatori internaționali. Ca parte a corporației Carnival, compania are acces la fondurile vaste ale marelui concern, fiind una dintre cele mai active companii de croazieră în materie de construcție de noi vapoare. Mare parte din acest buget a fost folosit pentru a reliza una dintre cele mai moderne flote ce traversează Mediterana – multe din vase sunt înregistrate în Panama și au peste 100.000 de tone, însă câteva din ele prezintă dimensiuni mai mici, pentru a putea astfel să treacă prin Canalul Panama.
În momentul redactării acestui articol, Costa Crociere dispune încă de 15 vapoare de croazieră, ce variază de la clasa Concordia, de 114.500 tone – Costa Serena, Costa Pacifica, Costa Favolosa și Costa Fascinosa, la clasa Destiny, ce include Costa Fortuna și Costa Magica – vapoare de peste 102.000 de tone, trecânt prin clasele Luminosa de 92.700 tone, Victoria (Sky), Classica și Mistral, până la micuța Costa Voyager, un vas cu alură de iaht, creat pentru a oferi o atmosferă relaxantă și familiară
Costa rămâne cu majoritatea flotei în apele Mării Mediterane, aproape de țara de origini, Italia, însă lansează croaziere pe suprafața tuturor oceanelor lumii. În timpul iernii, unul din două vapoare se află în Caraibe, pentru a profita de iarna tropicală a emisferei nordice. O abordare mai îndrăzneață au avut-o în Orientul Mijlociu, o dată cu stabilirea unui port de escală în Emiratele Arabe Unite pentru câteva din cele mai noi vapoare, ocazie cu care Costa Deliziosa a fost botezată în Dubai.
Costa Cruises călătorește pe mările și oceanele lumii, până în cele mai îndepărtate colțuri. Compania a fost prima din lume care a programat croaziere regulate spre China și a oferit recent un program sezonier de coaziere pe coasta estică a Americii de Nord, din Statele Unite până în Canada, New England. În timp ce vapoarele și destinațiile se pot schimba de-a lungul timpului, singurul lucru de care puteți să fiți siguri la bordul vaselor Costa este atmosfera italiană încărcată de romanță, distracție și dolce vita.
Surse imagini
- Costa Cruise Lines: Daniele D'Andreti - Unsplash | Licență Unsplash