De ce bloguri pentru turism? Un blog este o abreviere pentru „web-log”. Un blog turistic insa, este un website dedicat calatoriilor, cu diferite articole care trateaza un anumit subiect, destinatie sau asociatie/agentie, similar unui jurnal sau agende. Continutul unui blog turistic este in general dispus in ordinea inversa a datei la care a fost adaugat, pentru ca cititorul sa beneficieze de cele mai noi informatii.
Blogurile dedicate turismului trateaza in general un singur subiect, o nisa pentru care furnizeaza stiri, comentarii sau opinii in legatura cu acel subiect si derivatele lui. Subiectul poate fi mancarea, politica, sportul din anumite locatii ale globului, aurul turcesc sau pescuitul in Delta Dunarii. Continutul unui blog turistic poate fi si destul de diferit, cuprinzand imagini, text, legaturi (sau linkuri) spre alte bloguri de profil. Majoritatea blogurilor sunt totusi text, cu toate ca multe bloguri se concentreaza doar pe imagini (photoblogs), video (vlogs) sau continut audio (podcasts).
Popularitatea blogurilor turistice
In ultima vreme, blogurile de calatorie au devenit cautate in principal de catre companiile de marketing online, pentru a realiza studii de piata sau a-si descrie produsele in cel mai profesionist mod. Multe dintre companiile mari, cu o activitatea globala, folosesc blogurile pentru a imbunatati si distribui informatii despre serviciile oferite, cerand clientilor sau vizitatorilor sa adauge comentarii pe tema lucrurilor propuse de ei. In acest fel, incearca sa-si promoveze serviciile printr-o publicitate „din gura-n gura”, in acelasi timp reusind sa distribuie informatii relevante despre experientele traite in mod direct de catre utilizatori.
Profesionistii in vesnica miscare, precum si trend makerii care calatoresc in intreaga lume, pot gasi enorm de multa informatie, pe care o adauga ulterior pe bloguri, in special bloguri relevante prin unicitatea lor, prin continutul pe care il poti gasi doar acolo si niciunde altundeva. Informatiile de prima mana despre o anumita locatie sunt extrem de folositoare pentru un turist experimentat, in special daca ele se refera la turismul pe plan local, informatii despre mancare sau despre hoteluri sau despre starea vremii intr-o anumita perioada a anului. Aceste statistici au facilitat ascensiunea blogurilor turistice in toata lumea.
Partile mai putin bune ale blogurilor de calatorie
Cu toate cele afirmate mai sus, exploatarea in exces a blogurilor de calatorie are si partile ele proaste. Informatiile, pentru a caror redactare este nevoie de timp investit, studii de caz si obtinerea unui continut unic, poate duce la texte aproape de fictiune. Exploatarea in exces are aceste efecte si din cauza utilizarii blogurilor de catre agentiilor de marketing, dorind sa atraga, chiar daca asta inseamna sa exagereze. De exemplu, ca autor de articole turistice, cateva companii din industria turistica mi-au cerut sa scriu despre Tibet, Patagonia sau o regiune izolata din Amazon. Dupa o perioada petrecuta studiind pe internet, am fost capabil sa scriu cu usurinta despre aceste destinatii. Problema e ca eu nu am fost acolo niciodata si-as putea fi usor distras din realitatea locurilor. Aceste articole scrise de catre mine au singurul scop de a promova serviciile turistice oferite de respectivele companii iar vizitatorii care le citesc pot indusi in eroare cu usurinta, crezand absolut tot ce am scris acolo.
Cum folosim un blog turistic
Este important sa verificam credibilitatea autorului inainte de a ne trasa anumite generalitati despre subiectul pe care il abordam. Pentru ca realitatea pefecta a unuia poate fi cosmarul altuia. Aici este doar vorba despre preferinte. Cautati si verificati referinte despre autorul blogului, pentru a-i trasa un scurt profil si a-i deduce preferintele. Nu faceti greseala sa va bazati pe o singura sursa. Utilizati Google sau blogsearch.google.com pentru a gasi alternative pe acelasi subiect. Multe bloguri turistice se lauda cu informatiile sale insa, cel mai probabil adevarul este undeva la mijloc.
Surse imagini
- Bloguri turistice: stux - Pixabay | Licență Pixabay